Proteiny

Účinky proteínov
Bez pochýb ich potrebujete najmä na budovanie svalovej hmoty, regeneráciu svalstva pri fyzickej námahe a upevnenie imunitného systému. Okrem týchto základných účinkov sa bielkoviny podieľajú na tvorbe hormónov a sú ich súčasťou. Udržujú správnu hladinu pH v krvi a tiež zrýchľujú metabolizmus. V prípade silového zaťaženia sú poškodené svalové vlákna. Tie sa neustále snažia obnovovať a regenerovať. Dôsledkom tohto adaptačného mechanizmu je hypertrofia (nárast svalových vlákien). Proteíny sú v tomto procese nevyhnutnou zložkou. Zvýšený príjem proteínov má za následok budovanie svalovej hmoty a zrýchlenie regenerácie.
Nedostatok proteínov

Ak príjem proteínov alebo bielkovín je nedostatočný môže to spôsobiť pretrénovanie svalstva, odbúravanie svalovej hmoty, spomalenie metabolických procesov, hormonálnu nerovnováhu, oslabenie imunitného systému a mnoho ďalších dopadov na správne fungovanie organizmu.
Zdroj proteínov zo stravy

Jedla s vysokým obsahom proteínov sú napríklad: mäso, mliečne výrobky, ryby, vajcia, orechy, strukoviny. Ďalšou jednoduchou a praktickou formou je príjem bielkovín z doplnkov výživy. Nie je avšak jedno aký proteínový prášok si kúpite. V dnešnej dobe je v tom chaos a niektorí výrobcovia to zneužívajú.

Počet produktov: 184

Zobrazuje sa 1-12 z 184 položiek

Aktívne filtre